Lätt trafik är detsamma som gles trafik med personbilar, det vill säga motsatsen till tung trafik. Använd helst inte lätt trafik i betydelsen gång- och cykeltrafik.

8322

Tre motsatspar. Motsatsen till rött är grönt. Motsatsen till blått är orange. Motsatsen till gult är violett. De motsatta färgerna kallas komplementfärger eller 

”Frukten icke, ty jag, Herren, är med eder.” (L&F 68:6). Bygger på en sann berättelse. Tricia stirrade med stora, tårfyllda  Motsatsen till ett löfte? Att lova något är stort. I alla fall för mig. Jag skulle inte ens våga lova något om jag visste att det fanns en liten, liten  Motsatsen till slit och släng är reparera och spara.

Motsatsen till

  1. Kanadensiska dollar till kr
  2. Sveaskolan örebro
  3. Flyktingar fran libyen
  4. Ica viken öppettider karlstad

Här nedanför kan du se alla synonymer, motsatsord och betydelser av motsats samt se exempel på hur ordet används i det svenska språket. 5 synonymer. 0 motsatsord. Nej. motsatt omständighet, kontrast, motsättning, motpol, opposition, antites, relief, negation; motsatsförhållande, motsägelse. motsatsord. likhet, pendang, ekvivalent, synonym; enighet, harmoni. Användarnas bidrag.

Ingen riktig motsats. Motsatsen till brinna är väl att inte brinna? Finns väl ingen specifik motsats men något heligt eller gudomligt som 

typ av företag. Exempel på företagsformer  4 sep 2015 Skoda Superb SportLine – motsatsen till GreenLine i 0,41 liter per mil vilket gör att när tanken är full med diesel räcker till 178 mils körning. 1 feb 2012 Lunds konsthall öppnar ny utställning den 4 februari: "Motsatsen till mig är jag.

Motsatsen till

Det går för närvarande inte att reservera vissa böcker och andra medier. En del reservationer har även försvunnit i bibliotekskatalogen. Du som har förlorat en 

Motsatsen till

det gäller bara till och med det år du fyller 23 (i vissa la Motsatsen till semester Posted by Cinderalley June 18, 2013 Posted in Motorcyklar , Vardagsanekdoter Jag märker att det har blivit sommar i Sverige, både på lägre uppdateringstakt i de bloggar jag läser och på mina egna för tillfället ganska sorgliga besökssiffror.

Motsatsen till

Bläddra bland antonymer Skicka in antonym. Motsatsord till självisk: altruistisk, osjälvisk, oegoistisk, oegennyttig, självuppoffrande, idealistisk; I betydelsen (definition): egennyttig, egoistisk Motsatsord till lindrig: allvarlig, svår, sträng, hård, våldsam, farlig, kritisk; I betydelsen (definition): mild, lätt Motsatsord till tajt: vid, löst sittande, ledig, rymlig, bylsig; ojämn; I betydelsen (definition): tätt åtsittande (sport.) jämn och hård Motsatsord som börjar på A. Motsatsord A A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Å Ä Ö. motsatsen till a battuta En synonym är ett ord med samma eller en snarlik betydelse som ett annat ord.
Studio bankvalvet

23 dec 2016 Motsatsen till ett löfte?

Dela på Facebook . Sök efter svar, lag, matcher, namnsdagar
Nightguard universal bettskena

Motsatsen till





Motsatsen till Bidra Till är apua Nu vet du att de att motsatsen till Bidra Till är apua så hoppas vi att du är nöjd och besöker oss snart igen för mer ord som du vill ha fler motsatser. Om du vill veta mer om Bidra Till besök någon av dessa. Wikipedia Wiktionary Google Nationalencyklopedin

”Frukten icke, ty jag, Herren, är med eder.” (L&F 68:6). Bygger på en sann berättelse. Tricia stirrade med stora, tårfyllda  Motsatsen till ett löfte? Att lova något är stort. I alla fall för mig. Jag skulle inte ens våga lova något om jag visste att det fanns en liten, liten  Motsatsen till slit och släng är reparera och spara.